zondag 12 juni 2022

Wat is HC?

 HC is een gezondheidsprogramma.

Als ik 'dieet' zeg, krijg ik slaag van Nina en Fernando, de bedenkers ervan. Ze hebben ook gelijk. Het is geen dieet. Een dieet suggereert een start en een einde. En afzien. HC is een programma dat je helpt gezonder te worden. Daarbij hoort een gezonder gewicht. En het helpt je om gezond (en dus op gewicht) te blijven.

Oh....het staat voor Health Concept. Dat is ook meteen de beste omschrijving.

Ja, het is met shakes en pillen. En nee....dat wilde ik nooit. Want ik weet precies wat ik moet doen om af te vallen. Gezonder eten en minder snaaien. Maar weten en doen zijn twee verschillende dingen. Als je dit herkent, ben je waarschijnlijk de juiste doelgroep. :-)

De basisregels van HC zijn eenvoudig:

  • Je mag geen honger hebben
  • Het moet makkelijk zijn
  • Het lichaam moet alle voedingsstoffen krijgen die het nodig heeft
  • Je moet ook kunnen genieten
Klinkt simpel, maar daar ging het wel mis met andere diëten voor mij. Ik had honger of ik had het gevoel dat ik heel veel niet mocht. En dan komt het moment dat je geen zin meer hebt in iets gezonds.....

HC bestaat uit drie delen. Die zal ik apart beschrijven

Met name die laatste was voor mij de sleutel tot succes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.