zaterdag 11 juni 2022

HC deel 2: Afvallen

 Ja....dat was het doel. Afvallen. :-)

Binnen het HC concept zijn er shakes, müsli en repen die je hierbij helpen. En daarbij eet je koolhydraatarm. Let op!! niet Keto! Dat is mij veel te streng. Daar ben ik niet voor in de wieg gelegd. Het beperken van koolhydraten is genoeg.

In de tijd die ik nodig had om af te vallen, was dit mijn programma:


Ontbijt: HC Muesli

Tussenmaaltijd: fruit, groente, avocado, ei of een HC reep

Lunch: HC Shake 

Tussenmaaltijd: fruit, groente, avocado, ei of HC reep

Diner: lekker warm eten met beperkt koolhydraten

Snaaitijd: blokje kaas, stukje worst, stukje pure chocolade of handje noten

En...heel belangrijk: veel water drinken. Zeker drie liter per dag.


De Shakes zijn er in de smaken vanille, chocolade, pina colada (Ja, echt!) en Danoontje smaak. Sinds kort is er ook bosbessen en bosvruchten. Mijn persoonlijke favoriet naast de pina colada is een mix van chocolade, vanille en een espresso erdoor. Heel lekker. :-) De nieuwe bosbessen is ook een aanrader!

De muesli is er in de smaken cranberry en perzik-passievrucht.

De repen zijn chocoladesmaak en vullen als een malle. Dat is echt een aanrader als je wat meer trek hebt.

Je kunt zelf variëren. De muesli, shakes en repen zijn met elkaar inwisselbaar. Als je de dag wilt starten met een reep, of liever met een shake....dat kan. Wat jou het beste bevalt.

Je ziet ook dat je 6 keer eet op een dag. Geen tijd om honger te krijgen dus. Want dat is een van de pijlers van het programma: je mag geen honger hebben.

Als je veel water drinken lastig vindt, zijn er ook HC liquids. Een smaakje aan je water zonder calorieën en suiker, en met toegevoegde vitaminen.


Dit is het programma in het kort. Als je mee gaat doen, vertel ik je uiteraard meer en help ik je het programma op jouw persoonlijke wensen en omstandigheden aan te passen.

Meld je nu aan!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.